Welkom bij Tour-Challenge!

Aantal ploegen : 622, Managers online : 0

Forum - Wat zou jij aan het spel veranderen?

Categorieën > Overig > Wat zou jij aan het spel veranderen?
Pagina 1 van 1 : 1
26/05/2020, 05:12
#1

Woooter offline

Posts: 726
Reeks: 6.19

Hey

Zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben heb ik de laatste jaren geen tijd meer gehad om het spel te onderhouden.
Door de Covid-19 situatie heb ik nu meer tijd. Ik ga proberen een nieuw spel te maken geinspireerd op Tour-Challenge.
De oude code gebruiken is niet echt mogelijk aangezien het merendeel meer dan 10 jaar oud is (een eeuwigheid op het internet). Dus ik ben van plan om veel te herschrijven.

Wat zou jij willen zien in een nieuw wielerspel? Wat vond je goed aan Tour-Challenge en wat zou je veranderen?

Het is uiteraard mogelijk dat ik binnenkort weer minder tijd heb dus het is lang niet zeker dat de nieuwe versie er vlug komt.

Groetjes,

Woooter

26/05/2020, 09:53
#2

TTY-Sprints offline

Posts: 6
Reeks: 1.1

Hallo,

Jammer dat je geen tijd meer hebt gehad om het spel te onderhouden. TC is voor mij het leukste online managerspel. Met name de structuur van het spel met wekelijks één race en diverse rondes met voorseizoen, en alles zodanig geprogrammeerd dat er bijna elke dag gedurende de week een reden is om in te loggen (zij het voor trainingen of voor een race), zonder dat het spel te snel doorloopt en je "verplicht" bent iedere dag actief te zijn. Daarnaast vind ik het concept van het jeugdcentrum ook erg leuk, met het scouten en jeugdraces. En het live volgen van races natuurlijk!

Verbeterpunten zijn wat mij betreft de mogelijkheid om te kunnen bieden op renners (dus zonder dat ze te koop staan), en dat er evt. een optie komt waarmee je biedingen op bepaalde renners kan blokkeren. Ook zou ik in de puntentelling van rondes het niet met een volledige ploeg rijden (bijv. ploegentijdrit met minder dan 10 renners) meer demotiveren. Voorbeeldje: Ten koste van mijn ploeg is vorig seizoen een ploeg uit een andere reeks indirect gepromoveerd die maar met 3 renners reed, wat mogelijk was omdat ze in een veel minder competitieve reeks zaten met minder deelnemende renners. Als die renners dan ook dominant zijn in de truien, wordt het erg lastig wedijveren. Als laatste zou ik voor het realisme van het spel zaken als "vorm" en "blessures" toevoegingen vinden. Voor zover ik me kan herinneren hebben mijn renners nog nooit met blessures te maken gehad. En naast de skillset en energieniveau denk ik dat vorm nog een leuke extra variabele kan zijn die wat meer spanning met zich meebrengt.

27/05/2020, 18:22
#3

Canard-i offline

Posts: 925
Reeks: 2.1

bepaalde zaken versimpelen naar gebruiksvriendelijkheid.

Bv alles ineens wissen bij taktiek, of vooropgenomen taktieken aanduiden (bv spurtploeg, tijdritploeg, etc)

Meer ploegen, desnoods met bots in de reeks.

Meer renners op de transferlijst.

Kortom gewoon meer ploegen en spelers, wat je niet in de hand hebt, behalve natuurlijk als ofwel er veel promo gemaakt wordt voor dit spel, ofwel genoeg (deftige) botploegen aanwezig zijn.

28/05/2020, 13:22
#4

bjell offline

Posts: 566
Reeks: 1.1

Ook een afwisselend voorjaar niet altijd die 4 voorjaar ritten. Ardennen klassiekers en Parijs Roubaix toevoegen bv. De vroege aanvallen niet altijd laten doorgaan tot op de finish. Meer realistisch koers verloop dus

06/06/2020, 10:54
#5

Canard-i offline

Posts: 925
Reeks: 2.1

Forum --> recentste bericht bovenaan... nu moeten we altijd op knopkes nog drukken om naar laatste blad te gaan

26/06/2020, 20:20
#6

Canard-i offline

Posts: 925
Reeks: 2.1

invullen van ploeg zou ook simpeler mogen...

Wedstrijd en tijdrittactiek bv op 1 blad
(heb nu mijn wedstrijdrenners aangeduid, nu moet ik dus zien dat ik dezelfde in tijdrittactiek invul...)

en een knop: alles wissen (zowel renners, tactische instellingen, als inzet)

26/06/2020, 21:29
#7

bjell offline

Posts: 566
Reeks: 1.1

Canard luierik

28/06/2020, 20:29
#8

Canard-i offline

Posts: 925
Reeks: 2.1

:)

en laat ons een tijdrit opstelling, spurtopstelling en klimopstelling maken

in de zelfde luiaard optiek ;)

26/07/2020, 18:04
#9

zwimmer offline

Posts: 756
Reeks: 3.1

dat was de druppel.. de laatste onmogelijke uitslag.. spel is gewoon verziekt.. ik ga niet eens meer proberen, ik ga alles deleten..

Pagina 1 van 1 : 1