Welkom bij Tour-Challenge!

Aantal ploegen : 622, Managers online : 0

Forum - Teampagina Cambuur Leeuwarden

Categorieën > Teamaangelegenheden > Teampagina Cambuur Leeuwarden
Pagina 1 van 1 : 1
06/08/2013, 17:46
#1

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

Na een tijdje ben ik weer teruggekeerd. Dat is door de meesten onder ons waarschijnlijk al opgemerkt. Ik zit alweer op mijn plek sinds het begin van het nieuwe seizoen. Deze pagina wordt vanaf nu gebruikt voor nieuwsberichten vanuit mijn standpunt. Ook mijn gedachtengangen over een aantal dingen worden hier geplaatst. Ik zal alleen wat vermelden over de dingen die ik belangrijk of noemenswaardig vind.

Groeten ShadowX, en veel fietsplezier toegewenst.

06/08/2013, 17:49
#2

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

Om af te trappen, ik heb een jonge spurter te koop staan. Voor sommigen de hoofdprijs, maar je krijgt naar mijn mening wel waar voor je geld. Het gaat om de 23 jarige gerrit hoftijzer.

Gerrit Hoftijzer (61)

Spurten: Optrekken:
Conditie: Tijdrijden:
Klimmen: Kracht:
Dalen: Behendigheid:


Ik hoop op belangstellenden, want ik heb graag wat extra geld en hij wordt bij mij niet optimaal benut. Hij past niet in de filosofie van het team... Hij verdient beter, en hij kan ook nog uitgroeien tot een volledige toprenner.

Groeten ShadowX en veel fietsplezier toegewenst

06/08/2013, 22:20
#3

Onbekend team offline

Posts: 392
Reeks: -INF.1

Aan het eind van het seizoen koop ik hem graag maar heb zelf nu ook niet genoeg geld bijeen.

11/08/2013, 19:22
#4

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

Twee succesvolle ritten gehad. Afgelopen week al verdedigd met de hele ploeg met het doel de nummer een en twee van het klassement zo uitgerust mogelijk naar de tijdrit te brengen. Zonder een top tien plaats weliswaar, maar dat mag de pret niet drukken. Een goede teamprestatie.
Deze week stond net als bij iedereen een tijdrit op het programma. In eerste instantie leek het goed te gaan, en ook de eerste twee plaatsen in het klassement zijn veilig gesteld. Twee top tien plaatsen, waarvan eentje een topper van 23 jaar. Hij Heeft nog vele jaren voor de boeg, en dan te bedenken dat hij met een instelling reed van lekker naar de bus en uitrusten voor de volgende rit. Ook bij andere renners had er meer in gezeten.
Maar dit betekend wel dat de renners bijna allemaal fit zijn voor de etappe richting Madrid. En aangezien nog niet alle truien verdeeld zijn gaat het nog spannend worden in de sprint. De groene trui is nog te verdelen, en de renners van Cambuur Leeuwarden willen er met zijn allen vol voor gaan. Zico Schot is onze troef in die rit.

Nu maar hopen dat alles op rolletjes verloopt :)

29/08/2013, 22:37
#5

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

Het lijkt erop dat Cambuur Leeuwarden niet zo actief is op de transferlijst tegenwoordig. Ik wil graag de jeugd trainen om zo een goed team op te bouwen. Ik heb echter wel een renner aangekocht. Hij zal een goede knecht zijn in de bergen. En een mindere tijdrijden vervangen in de selectie van de vorige ronde.

Immanuel Pasveer (68)

Spurten: Optrekken:
Conditie: Tijdrijden:
Klimmen: Kracht:
Dalen: Behendigheid:

16/09/2013, 22:44
#6

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

Met komende ronde in handbereik is de selectie voor hetzelfde evenement al twee weken bekend. Vandaag wordt deze in de publiciteit gebracht, samen met de doelstellingen voor de ronde.

De veteraan Mart Ebbes zal samen met Miklas Ulbrughs voor een hoge klassering in het algemeen klassement moeten zorgen.

Zico Schot is de persoon voor het puntenklassement. In de laatste fase van de rit bijgestaan door Uri Vleeschouwer en Neil Trappenburg zou dit tot een positief einde kunnen worden gebracht.

Om Mart Ebbes als team bij kunnen te staan in de bergen zijn de renners Immanuel Pasveer, Karel Clever, Silvio Winters, Jean Zeelen en Tristan van Aalst opgetrommeld.

Op te merken is de kwaliteit op het gebied van tijdrijden in deze ploeg. Dit zal dan ook betekenen dat de ploeg zal schitteren in de eerste rit om zo met een voorsprong de rest van de ronde in te gaan. Voor de rest is het doel om 15 top-10 plaatsen te halen. Als daarvan 3 top-10 plaatsen om worden gebogen tot ritwinst is de ploegleiding tevreden.

Het puntenklassement is niet een must, maar zal voor een leuke strijd gaan zorgen. Het algemeen klassement zal het liefst worden afgesloten met een top-3 plaats.

Nu duidelijk is wat de tacktiek zal zijn wordt er met smart uitgekeken naar de ronde en zijn vele sportieve strijden.

19/11/2013, 19:21
#7

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

Met het einde van de ronde in zicht lijken de prijzen al verdeeld. De uitslagen zijn voor team Cambuur Leeuwarden wellicht een beetje tegenvallend, maar wel veelbelovend. Een top 5 plaats is niet slecht te noemen. Ook de winst in de bergen is een positieve afsluiter van het seizoen. De renners hebben op hun sterkste terrein laten zien wat ze waard zijn. Ook de tweede plaats in hetzelfde klassement is niet te verwaarlozen.

De veteranen hebben dit seizoen een prima ronde gereden en veel punten bijeen gesprokkeld. De vraag is echter wat er gaat gebeuren als de veteranen hun stokje gaan overdragen aan de volgende generatie. Een aantal renners is momenteel in training en zal in de toekomst van grote waarde zijn voor de ploeg. Over een aantal seizoenen zal de huidige generatie volledig zijn vervangen door de jeugd, Het nieuwe pad is twee seizoenen geleden ingeslagen en begint zijn vruchten naar verwachting pas over twee seizoenen af te werken. Eigen jeugd is de toekomst voor team Cambuur Leeuwarden.

01/12/2013, 20:28
#8

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

een zeer zwakke start van team Cambuur Leeuwarden. De ploeg wist een puntenaantal bijeen te smokkelen van maarliefst nul punten. De manager spreekt als volgt: 'Hardlopers zijn doodlopers.'

06/01/2014, 17:15
#9

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

De ploeg lijkt vooralsnog niet mee te doen voor de ereplaatsen als je naar de teamranking kijkt. Ze staan momenteel met een puntenaantal van 57 op de laatste plaats. Schijn bedriegt als je kijkt naar de kwaliteiten van de ploeg. Er moeten praktisch gezien vier ploegen worden ingehaald om op de derde plaats te eindigen omdat er drie ploegen zijn die niet deelnemen aan de ronde.

In het verleden is gebleken dat Cambuur Leeuwarden een sterke ploeg heeft in de ronde en dat er een tactische meester aan de leiding staat van deze renners. Het zou dus niet geheel onverwacht zijn als de ploeg een hele sterke ronde rijdt. Het voorseizoen was wel teleurstellend met maar 30 punten.

Het doel deze ronde is om de renners zo fit mogelijk te laten fietsen zodat ze aan het einde van de ronde het verschil kunnen maken. Dit verschil zal moeten worden gemaakt in de bergen waar de ploeg ook zeer van bewust is. Tijdens de bergritten heeft de ploeg een aantal troeven die niet moeten worden onderschat.

Over de ontwikkeling van renners binnen de ploeg is het volgende te zeggen:
Enkel sprinters zullen worden aangetrokken om de ploeg in het voorseizoen ook zeker te stellen van punten. Echter worden er geen astronomische bedragen over de toonbank gegooid. Enkele renners zullen ook verkocht worden als er geen plaats meer voor ze is in de ploeg. Verder zullen er renners worden getraind als klassementsrenners om zo te voorkomen dat ook dezen zullen moeten worden aangekocht.

Ik hoop iedereen voldoende geïnformeerd te hebben ;-)

MvG ShadowX

Pagina 1 van 1 : 1