Welkom bij Tour-Challenge!

Aantal ploegen : 622, Managers online : 0

Forum - reeks 1

Categorieën > Teamaangelegenheden > reeks 1
Pagina 4 van 7 : <1234567>
20/01/2013, 23:58
#61

Johnny Q. Kuch offline

Posts: 501
Reeks: 6.21

Het is weer ongemeen spannend voor de degradatieplaatsen. Plaats 6 tot 8 staat op een zakdoek en misschien kan Sapo of Sprintertjes en Klimmertjes nog voor een verrassing zorgen. WC1D lijkt Onderdani te kunnen afhouden en zo een hele mooie reekswinst te halen.

Ik denk dat ik na de tijdrit safe ben. Sta voorlopig op een onverhoopte 3de plaats en ben dan ook zeer tevreden over mijn eerste seizoen in reeks 1. Maar 1 rit de mist ingegaan, voor de rest liep het gewoon perfect.

21/01/2013, 12:50
#62

Onbekend team offline

Posts: 594
Reeks: -INF.1

Proficiat! Mooie prestatie neergezet, alhoewel er nog 2 ritten te gaan zijn en er nog het een en ander kan veranderen...
Ik had er van tevoren eigenlijk al rekening mee gehouden dat ik ging degraderen, kon enkele weken niet aanwezig zijn en een tijdrit minder is voor mij toch echt funest geweest helaas.
Misschien zien jullie mij nog eens terug op t hoogste niveau, anders was het een eer met jullie gereden te hebben

21/01/2013, 20:17
#63

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Nog niet opgeven: in volgende rit kan er nog wat gebeuren.
@Johnny: je maakt inderdaad een mooi debuut, al moet ik bekennen dat het toch mijn ambitie is om nog voor die derde plaats van je te gaan. Ik wil echter in de eerste plaats mijn renners in het klassement beschermen, en dat leverde tot nu toe zelden veel punten op: altijd iets, maar nooit veek.

Voor mij heeft WC1D ook nog geen gewonnen spel, al ziet het er toch wel goed uit: met FCO weet je nooit...

22/01/2013, 09:09
#64

WCDD offline

Posts: 257
Reeks: 1.1

Ik twijfel toch, ik moet minstens n van de FCO renners nog voorbij, want Ilja haalt waarschijnlijk de 60 punten van gele trui

22/01/2013, 10:56
#65

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Zoals de stand nu is, haalt FCO 100 punten meer uit de eindafrekening van de roze trui: daarmee wint El P, tenzij er iemand van WC1D het podium haalt, of een stuk meer punten haalt uit de laatste bergrit.
De kans is erg klein dat het lukt, maar zelf wil ik ook nog een renner in de top 5: dat kan enkel ten koste van Frantzen of Reich, en van beiden verwacht ik eigenlijk dat ze beter zullen presteren in de bergrit als Gaston of Kobus. De kans dat Respen terug naar voor opschuift lijkt me groter, al wil ik toch zeker die 6e en 7e plaats vasthouden. Graag zou ik ook in de ploegenstand op het podium geraken, maar daarvoor heb ik al enkele ritten de foute keuzes gemaakt: voor mij primeren de tijdsverschillen en het individuele ranking op de punten en de ploegenstand. Mijn doel in dit spel is pas bereikt als ik erin slaag om een potentile rondewinnaar klaar te stomen, en er ook in slaag om dit via een normale tactiek te bereiken (= niet in elke rit vanaf km1 aanvallen met mijn kopman)

23/01/2013, 11:57
#66

Onbekend team offline

Posts: 297
Reeks: -INF.1

Ik ga er alles aan doen om dit seizoen nog mooi te kunnen afsluiten. De komende seizoenen zal de top wat afvlakken en vermoed ik dat het heel wat spannender zal worden. Met een beetje pech verlies ik aan het einde van het seizoen bijvoorbeeld al vier van mijn beste renners. De opvolging is wel voorzien maar die is niet van dezelfde kwaliteit als bijvoorbeeld een Ilja of een Oberon. Ook bij de andere teams zijn er een aantal pensioengerechtigde renners dus afwachten wat het dan zal geven.

23/01/2013, 13:36
#67

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Als dat betekent dat tactiek belangrijker wordt, kijk ik ernaar uit.
Als het loterijgehalte stijgt, ga ik heimwee krijgen naar de FCO-dominantie...

23/01/2013, 13:55
#68

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Het 'probleem' van de FCO-dominantie zal overigens nog een tijdje verder duren: pas als de lichting van Wieb Gerbens (nu 33) op pensioen is, kan er terug wat evenwicht in het spel: Gerbens en zijn kompanen waren de eerste jeugdproducten, en toen was het verschil in bijskills gigantisch: Gerbens had bijna 10 wieltjes meer bij de bijskills als de huidige lichting.

Het is pas bij de lichting renners die nu 30 en 31 jaar zijn, dat er wat meer evenwicht in de beginsituatie zat. Bovendien waren er pas toen een aanzienlijk aantal managers met een 5-sterrencentrum, en is er dus een groter aantal meer gelijkwaardige renners op de markt gekomen. Uiteraard zijn er grote verschillen in wat er nadien met die renners gebeurd is, en ik vermoed dat er als deze renners de besten van het spel zijn, een verschuiving gaat komen van teams: er gaan teams wegvallen op de hoogste niveau's, en er gaan teams bijkomen op het hoogste niveau. Ik ben wel benieuwd wat hun bijdrage gaat zijn. Voorlopig vrees ik echter dat dit vooral 'conditieteams' zullen zijn.
Ik hoop alvast van niet, want dan kap ik ermee: ik heb geen zin om 12 wedstrijden per seizoen te zien hoe de renner met de meeste conditie bij de start in de aanval gaat en wint...

23/01/2013, 14:17
#69

Ralph1234 offline

Posts: 51
Reeks: 3.1

ik neem aan dat renners met veel conditie ook ouder worden n met pensioen gaan. Dat betekent dat er qua conditie ook meer evenwicht zou moeten komen toch??

23/01/2013, 14:58
#70

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Het probleem is dat de managers die seizoenenlang conditie trainen (vaak omdat ze onder invloed van anderen niet anders kunnen), dit zullen blijven doen: waarom zouden ze voor een andere aanpak kiezen als dit het snelst tot succes leidt?

23/01/2013, 15:06
#71

Noob offline

Posts: 22
Reeks: 6.22

Ik had schrik dat ik niet mee zou kunnen in mijn reeks, omdat ik nog heel wat renners uit mijn (zielige) beginteam opstel: ik kocht dus 3 renners (35 en 36 jaar) met veel conditie, om toch nog iets te verdienen.
Misschien had ik geluk dat de meerderheid uit mijn reeks niet aan de giro begon, maar wat gebeurt er binnen mijn team? Die ene renner met 16 wieltjes conditie kan elke week aanvallen (vlak of berg), en gaat los de giro winnen. Resultaat? Promotie naar niveau 3, waar ik weer zal moeten conditierenners kopen (de huidige zullen wel op pensioen gaan) om mee te kunnen. Met mijn eigen jeugd heb ik namelijk andere plannen...

25/01/2013, 10:42
#72

WCDD offline

Posts: 257
Reeks: 1.1

Math, ik vind trouwens dat je Wieb overschat. het is nu al enkele seizoenen zo dat bv Odo Grote duidelijk beter presteert dan Wieb, kijk bijvoorbeeld ook dit seizoen naar de uitslagen van Wieb:
25. GERBENS Wieb FC ONDERDANIE +23m37s
Wieb is volgens mij niet direct als knecht gebruikt (want FCO geen knechten gebruikt dit seizoen volgens mij) dus eerder een gebrek aan succes. Ik denk niet dat Wieb optimaal getraind is of gewoon minder snel trainde,dus ik zou zijn impact niet overschatten. Odo daarentegen is wel een raspaardje

04/02/2013, 11:02
#73

Johnny Q. Kuch offline

Posts: 501
Reeks: 6.21

Het seizoen zit erop. FC Onderdanie is toch nog over WC1D geraakt en wint opnieuw het Teamklassement. Ik had het WCDD wel gegund, zonde voor hem om helemaal op het einde nog te verliezen. Voor Michiel's Masters, Sprintertjes en Klimmertjes en Sapo wacht reeks 2, maar ik ben ervan overtuigd dat we die allemaal snel terugzien in reeks 1.

Mijn eerste seizoen in 1.1 kon niet beter verlopen, 4e in het teamklassement. Spijtig dat Keeminck in de slotsprint onder de verwachting bleef, een podiumplaats had ons de punten opgeleverd om boven Berkhout te blijven, maar dat is maar een detail.

Ik heb rustig opgebouwd naar dit seizoen (toch een seizoen of 10-12). Nu denk ik dat mijn ploeg sterk genoeg is om de volgende seizoenen in reeks 1 te kunnen blijven. Wanneer de oudere klimmers-ronderenners op pensioen gaan, zou de opvolging er ongeveer moeten staan. Maar wanneer mijn topsprinters met pensioen gaan zou ik wel eens probleem kunnen hebben. Voor dat probleem heb ik nog wel een 5-tal seizoenen om een oplossing te vinden.

04/02/2013, 18:46
#74

Canard-i offline

Posts: 925
Reeks: 2.1

wel ambetant dat de einduitslagen zo snel weg zijn, of kunde die ergens heroproepen?

ah gevonden :-) reekshistorie

27/03/2013, 15:41
#75

Johnny Q. Kuch offline

Posts: 501
Reeks: 6.21

De ploegentijdrit staat weer voor de deur. Dit zal waarschijnlijk alles veranderen. FCO staat weer laag in het klassement, dat zal zondag niet meer zijn. Voor de rest ben ik benieuwd hoe groot de verschillen zullen zijn.

Momenteel sta ik er weer goed voor, maar een ploegentijdrit zal me nog enkele seizoenen niet liggen. Hopelijk kan ik de schade toch een beetje beperken.

RC Ilma heeft in de laatste vlakke rit een mooie coup gepleegd. 3 man in de kopgroep, alle 3 van hem. Hopelijk zetten ook andere ploegen de volgende vlakke rit een knecht meer in, dan kunnen we weer sprinten. Niets mis mee dat er eens een ontsnapping lukt, maar als alle renners van maar 1 team zijn in de ontsnapping, lijkt het me toch een iets te gewaagde tactiek.

27/03/2013, 20:11
#76

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Met die aanval heb ik weinig moeite: Ilma valt aan, oorspronkelijk in het gezelschap van 2 later ingelopen renners (reden ze met minder inzet?), en haalde het van een mak peleton waarin slechts 4 knechten werkten: eigen schuld, dikke bult! Vooral WC1D laat hier veel punten liggen: na de proloog stonde zij het best geklasseerd, die bonus ging nu naar Ilma. Volgende keer toch wat knechten bijzetten?

Wat mij wel de wenkbrauwen doet fronsen, is dat dezelfde renners in de volgende rit opnieuw vol in de aanval gaan, en opnieuw een ganse dag voorop rijden. Eentje moest uiteindelijk lossen, maar kon nog steeds verder rijden in het gezelschap van goed volk. Ik stel voor dat Ilma zich eens over het biologisch paspoort van zijn renners buigt: hij is een faire manager, en gaat in geen geval willen winnen met gedopeerde renners: na een dergelijke aanval zouden ze netjes in een bus moeten zitten in plaats van opnieuw in een lange vlucht...

27/03/2013, 21:41
#77

Johnny Q. Kuch offline

Posts: 501
Reeks: 6.21

Het is RC Ilma zeker gegund. Ze maakten daarmee ook een serieuze sprong in de stand, waarschijnlijk voldoende om degradatie af te wenden. Het was inderdaad een te mak peloton, in de volgende vlakke rit zal ik ook zeker een knecht meer inzetten, maar denk niet dat het op volledig op mijn kap is. Ach, ik had nog een top-10 plaats in die rit, geen ramp voor mij dus.

Dat over vorm en aanvalslust is een oud zeer, zolang Wouter de engine niet aanpast, zal het zo blijven.

28/03/2013, 05:58
#78

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

In een grote ronde wint de renner die in de bergen telkens van voren eindigt en die een goede tijdrit in de brengen heeft.
Hier is het volgens mij niet mogelijk om altijd mee te zitten in de bergen zonder een flinke aanslag te doen op je vorm en het risico te nemen op er door heen zakken in de finale. Omdat dit niet heel veel tijd kost,loont en dergelijke strategie toch. Ook speelt mee dat knechten in de bergen niet helpt.

28/03/2013, 09:08
#79

WCDD offline

Posts: 257
Reeks: 1.1

@ Math: die rit dat Ilja wegreed had ik 2 knechten opstaan. Ik had mijn andere renners op aanvallen staan (met idd weinig inzet) omdat ik niet wou riskeren dat ze Ilja gewijs ineens zouden moeten lossen als ze op "Rustig meerijden" stonden. FCO had trouwens de gele trui, dus ik vond dat het ook aan hem was om te knechten.

28/03/2013, 09:28
#80

Onbekend team offline

Posts: 297
Reeks: -INF.1

Al 2 weken niet meer bezig geweest met TC dus mijn renners misten de vorige ritten hun tactische instructies. Benieuwd in hoeverre ik van dit seizoen nog iets gemaakt krijg :P

Pagina 4 van 7 : <1234567>