Welkom bij Tour-Challenge!

Aantal ploegen : 622, Managers online : 0

Forum - Kortere verlenging transfertijd

Categorieën > Ideeën/Suggesties > Kortere verlenging transfertijd
Pagina 1 van 1 : 1
02/11/2013, 08:01
#1

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

De verlenging van de transfertijd bij overbieden zou in totaal m.i. niet langer dan 2 a 3 minuten in de toekomst moeten liggen.
Stel dat om 22:00u in 5 seconden 10 keer wordt overboden, zou de nieuwe eindtijd ongeveer 22:02u moeten worden.
Het moet geen marathon worden, waarbij degene wint die het langs online kan/wil zijn wint.

02/11/2013, 09:24
#2

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Je zo het ook anders kunnen bekijken: je gaat er nu van uit dat iedereen op elk ogenblik online kan zijn: dat is in de praktijk niet zo, en is in geen enkel ander facet van het spel noodzakelijk: wie dagelijks inlogt kan het spel perfect spelen. Alleen bij de transfers moet je geluk hebben dat de deadline goed voor je valt: daar is ook geluk mee gemoeid. Je zou dus ook kunnen stellen dat die extra tijd verlengd moet worden.

Jouw voorstel is enkel gericht op het sneller stoppen van het bieden: daar is de verkoper niet beter mee af. Enkele seconden is bovendien te weinig, aangezien je scherm als potentiële koper niet automatisch gerefresht wordt bij een hoger bod: alle potentiële bieders moeten de kans krijgen om tijdig een nieuw bod te doen.

Principieel zou ik dus zeggen: verleng de tijd ipv verkorten, maar in de praktijk vind ik het huidige systeem een goed compromis tussen de kans krijgen om opnieuw te bieden en het bieden niet eindeloos te rekken.

Wie geen zin heeft in een half uurtje bieden heeft overigens een keuze: in één keer genoeg bieden, zodat de anderen afhaken, maar je kan natuurlijk niet alles willen: een lage prijs, en nog eens zo snel afgehandeld dat anderen daar niet eens meer overkunnen...

02/11/2013, 11:35
#3

Johnny Q. Kuch offline

Posts: 501
Reeks: 6.21

Volledig eens met Math. Het systeem is niet perfect, maar verre van slecht.

Als je op het moment van de deadline niet online kan zijn, ben je sowieso in het nadeel. Je kan enkel een hoog (maar nog steeds correct) bod uitbrengen en hopen dat niet iemand er nog 1 maal over gaat.

02/11/2013, 17:33
#4

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

De charme van het spel is dat het je niet veel tijd kost om goed te kunnen spelen.
Wanneer je met drie of vier spelers rover elkaar heen biedt, schuift de sluitingstermijn zo een uur naar achteren. Wanneer je daar niet op kunt wachten en alleen een kans maakt op de renner door duidelijk te veel te bieden, bevoordeelt dit de spelers die het niet erg vinden om lang te blijven hangen. Dit heeft geen voordelen voor de verkoper, want kopers gaan niet hoger bieden, maar haken eerder af waardoor de prijs lager wordt. Wanneer je in korte tijd snel opvolgende biedingen krijgt, stijgt de prijs en het spelplezier, want het keer op keer afwachten van de verschoven sluitingstermijn verhoogt het spelplezier niet, maar is ronduit saai.
Mijn voorstel ging ook niet om seconden, maar om minuten. Kern van het voorstel was het voorkomen van een stapeleffect van verlenging op verlenging.
Een slimme verkoper timet daarnaast de sluiting vd termijn zo dat dan veel mensen online kunnen zijn, zodat de geluksfactor minder wordt.

02/11/2013, 18:06
#5

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Zolang er sprake is van stapeling van boden betekent dit dat de boden nog altijd ruim onder de waarde zitten. Niemand gaat voor de lol over de waarde bieden.

Je houdt dus de keuze: een goed bod plaatsen, waar de rest afblijft, of met lage boden een stapeling creëren, en dan moet je dat saaie er maar bij nemen.

02/11/2013, 18:35
#6

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Of niet mee bieden en je tijd ergens anders aan besteden, dat kan natuurlijk ook.
Het idee dat een renner 1 waarde heeft, klopt natuurlijk niet, zeker niet bij het beperkte aantal spelers dat er nu is.
Een zwaarwegend inhoudelijk argument dat het nadeel van mijn voorstel weergeeft, heb ik overigens nog niet gezien. Waarom 5x 3 minuten wachten na 5x overbieden in korte tijd i.p.v. 3 minuten na het laatste bod? Iedereen heeft voldoende tijd om verder te overbieden.

02/11/2013, 18:40
#7

bjell offline

Posts: 566
Reeks: 1.1

Mss doen zoals hattrick een max bod kunne plaatsen

02/11/2013, 18:46
#8

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Ik vind het niet terug in de FAQ, maar als ik het me goed herinner, komt er nu 3 of 5 minuten bij een nieuw bod net voor het verstrijken van de deadline: dan moeten er al 6 tot 10 nieuwe boden komen eer we aan een half uur extra komen: eerder zeldzaam lijkt me, en alle keren die ik mij herinner ging het om een manager die meerdere renners in de uitverkoopbak gegooid had: de uiteindelijke prijzen waren dan ook zeer laag, en ik heb het me toen niet beklaagd dat ik mee deed.

02/11/2013, 19:03
#9

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Bij de biedingen gisteravond stond de sluitingstijd op enig moment na het verstrijken van de oorspronkelijke termijn veel meer dan 5 minuten in de toekomst en toen ben ik maar afgehaakt.

02/11/2013, 19:58
#10

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Eén blik op de transferlijst met de gedane transfers leert mij dat er uiteindelijk nog veel meer geboden is op renners waarop ik ook zelf nog een bod deed: ik kon zelf niet meebieden aan de deadline, en net zoals voor de meeste bieders ging het om renners die ik niet nodig heb, maar aan die prijs wou ik ze wel: je gelooft misschien niet in één waarde van een renner, maar voor mij is de waarde de waarde die een manager die hem wel nodig heeft nog net wil betalen. Het gaat hier voor de meeste managers dus om de winstmarge bij een latere doorverkoop, en als je die groot wil houden, mag je daar iets voor over hebben.
Je mag niet wensen dat je 1 of meerdere renners nog snel even binnenhaalt omdat de andere bieders met een van de andere renners bezig waren, of het nieuwste bod niet tijdig gezien hebben omdat de site niet refresht. Dat is voor mij het belangrijke argument om meer dan een minuut echt wel wenselijk te vinden.
Ik spreek overigens echt uit ervaring: ik heb al meerdere keren mee gedaan aan deadline bieden, en het loonde altijd de moeite.

02/11/2013, 20:09
#11

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Zoals ik al zei, zie ik er geen voordeel van dat de transfertermijn op enig moment meer dan drie minuten in de toekomst komt te liggen. In 3 minuten heeft iedereen die op dat moment online is, voldoende tijd om te reageren.
Wanneer de termijn door verlengingen meer dan 15 min in de toekomst komt te liggen, bijv om 22:15 op 22:30 na een oorspronkelijke termijn van 22:10 heeft niemand hier iets aan. Het aantal spelers dat op dat moment toevallig online komt en die de renner nog niet in beeld hadden, lijkt me verwaarloosbaar klein.

02/11/2013, 21:44
#12

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Als het een kwartier ging, gaat her volgens mij over een fout: is niet de bedoeling, en dan praten we over iets anders.

02/11/2013, 22:10
#13

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Hoeveel het exact was, weet ik niet meer, maar het was meer dan 10 minuten.

02/11/2013, 22:57
#14

Tuinkabouter offline

Posts: 881
Reeks: 6.11

ik ben het wel met math eens. Als er 2 renners op dezelfde tijd zitten die je beiden wilt hebben wordt je werkelijk waar gek als je voor beiden moet bieden. Ik heb daardoor weleens een renner misgelopen die ik had kunnen hebben als ik meer tijd had gehad (of een snellere internetverbinding). 3 minuten vind ik een prima overbrugging als dat ook verlenging van de transferdeadline inhoudt.

03/11/2013, 09:39
#15

SKY offline

Posts: 257
Reeks: 6.4

Ik persoonlijk vind 2 minuten meer dan voldoende. Als je er 2 wil, bestaat er nog zoiets als 2 tabbladen openen en je hoeft dan maar op F5 te drukken.

03/11/2013, 10:15
#16

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

En wat als het om 10 renners gaat?

Klinkt onzinnig, maar als er morgen weer eens iemand beslist om z'n hele team te koop te zetten voor 1€, dan zal weer duidelijk zijn wat ik bedoel.

03/11/2013, 10:48
#17

SKY offline

Posts: 257
Reeks: 6.4

En omdat die ene persoon zijn ganse team te koop zet, moeten vanaf nu alle transfers langer gaan duren?

Iemand die gans zijn team te koop zijt, is de uitzondering op de regel en dus zou er ook geen maatregel mogen genomen worden op een uitzondering.

Ik vind het dan ook onzinnig dat een team gaat meedingen voor alle 10 de renners. Maak je keuze uit de welke 2 of 3 je zeker wil hebben en ga voor die renners.

Alleen maar om het realisme in het spel te stimuleren. :)

03/11/2013, 11:00
#18

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Ik pleit niet voor een verlenging: ik leg alleen maar uit waarom het systeem zoals het nu is wel werkt.
Het gaat er mij ook niet om om een heel team bij dezelfde te laten komen: het gaat er mij om dat er in dergelijke gevallen geen te lage prijzen betaald moeten worden: ik beschrijf de twee extremen:
*de tijd is kort: wie het laatste bod doet, heeft alle renners voor een belachelijke prijs, en de rest was te laat om over te bieden: ze deden het misschien nog voor één renner, maar de laatste bieder kan met wat geluk opnieuw hoger gaan.
*Er is ruim de tijd om alle renners nog eens te overlopen: indien er minimum twee gegadigden zijn hebben beide teams de gelegenheid om hoger te bieden: zolang de prijs laag is zullen ze dat ook doen: gevolg is dat de prijzen meer in een realistische richting gaan, en de renners gaan waarschijnlijk ook verspreid geraken: elke manager heeft waarschijnlijk z'n voorkeuren. Duurt dit te lang, zodat een van de managers geen zin meer heeft, dan zijn de renners voor degene die het langst wil blijven bieden, en niet voor degene die z'n moment het beste kiest: dat is eerlijker, want de betaalde prijs zal hoger liggen.

In realiteit is systeem wat extreem gesteld: het zal een beetje tussen de twee in liggen, maar het tweede systeem is zeker het fairst, tenzij je maar intentie hebt, namelijk de transferprijzen drukken.

03/11/2013, 11:04
#19

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Mag ik er overigens op wijzen dat het probleem met hoger bieden bij de deadline ook een uitzondering is? De meeste renners zijn zo duur dat er geen 5 keer hoger geboden wordt.
Een eventuele verlenging (die ik niet vraag: ik wil vooral geen inkorting) heeft voor de meeste transfers geen enkel gevolg.

Pagina 1 van 1 : 1