Welkom bij Tour-Challenge!

Aantal ploegen : 622, Managers online : 1

Forum - statistieken en records

Categorieën > Ideeën/Suggesties > statistieken en records
Pagina 1 van 1 : 1
05/09/2013, 20:33
#1

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Eigenlijk vind ik dat de statistieken en records hun betekenis verloren zijn.

Bij de records vind je een verzameling aan renners die al 2 jaar op hetzelfde trainen, omdat er ook al 2 jaar niet meer ingelogd is.
Voorstel oplossing (ik val in herhaling): laat training op een skill maar een maiximum aantal keren effect hebben: is het maximum bereikt, dan heeft training geen effect meer, en per keer dat je een andere skill traint, kan je terug een keer op de favoriete skill trainen: zo blijven de niet-actieven status-quo, en worden de actieven gestimuleerd om hun renners op meer skills te trainen.

De ranglijst van waardevolste teams bevat 2 lege teams die volledig gestopt zijn: ze hebben wel nog veel geld, en staan daarom als waardevol gerangschikt.
Voorstel oplossing: laat de waarde van renners in aandeel toenemen: zeker goede renners zijn een pak meer waard dan hun 'waarde'.

05/09/2013, 20:36
#2

Tuinkabouter offline

Posts: 881
Reeks: 6.11

Met het laatste niet eens. De rest wel. Dat laatste gaat zorgen dat de transferprijs van renners nog verder omhoog gaat.

05/09/2013, 20:50
#3

bjell offline

Posts: 566
Reeks: 1.1

Gelijk kabouter denk zelf dat er nu al veel begingende manegers afhaken met dit spel door de tranferprijzen.

05/09/2013, 23:21
#4

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Er moet niets veranderen met de waarde van de renners: de rangschikking van waardevolle teams is gebaseerd op renners en geld: laat bij die berekening de invloed van de renners hun waarde toenemen.

06/09/2013, 06:40
#5

Tuinkabouter offline

Posts: 881
Reeks: 6.11

hmm, hoe bedoel je?

06/09/2013, 07:21
#6

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Math stelt voor om de formule die de ranglijst van meest waardevolle teams bepaalt aan te passen en de rennerwaarde daarin zwaarder te laten meewegen.

06/09/2013, 19:46
#7

Onbekend team offline

Posts: 454
Reeks: -INF.1

Ik vind je gelijk hebben Math alleen bedoel je.. bijv. je kan 8x trainen op klimmen. Dan moet je 1x op kracht trainen en dan kan je weer 8x trainen op klimmen?

06/09/2013, 20:27
#8

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

8 lijkt me weinig: ik zou met een soort teller werken: die staat normaal op nul. Train je een skill, dan gebeurt er +1, train je niet, dan gebeurt er -1.
zo kan je bv. 5 keer klimmen trainen (+5), en daarna 5 keer conditie, en dan staat klimmen terug op 0, en conditie op 5.
Vanaf 20 heeft training geen effect meer, en stopt de teller. Dan heb je de keuze: 20 keer iets anders trainen zodat de teller terug op 0 staat, en je opnieuw 20 keer kan trainen, of je begint af te wisselen: keertje conditie (klimmen terug naar 19), terug een keertje klimmen (terug 20), keertje tijdrijden (klimmen terug 19), keertje klimmen.

Op die manier kan iemand over een lange periode op een bepaalde skill trainen, maar dan doet hij dat heel bewust, en de rest wordt niet compleet verwaarloosd.

De maximumgrens staat voor mij ter discussie: ikzelf vind 10 genoeg: een seizoen zijn 28 trainingen, dus dat is ruim een derde: zo kan je in het begin 2/3 op één skill trainen, en daarna 1/2. Dat vind ik veel voor één skill.

Ik heb er echter begrip voor dat mensen de norm hoger willen: ik vind het zelfs geen grote discussie waard: het belangrijkste is dat inactiviteit niet meer loont, en dat er meer diversiteit komt qua training.

Die teller mag zichtbaar zijn, zodat iedereen zijn training kan opvolgen.

06/09/2013, 21:00
#9

Onbekend team offline

Posts: 454
Reeks: -INF.1

Het is inderdaad een prima plan. Alleen vind ik wel dat er een mededeling moet komen bij de laatste 3 mogelijke trainingen. En bij trainingen moeten er staan hoeveel trainingen er dan nog mogelijk zijn. Vind het wel een goed idee omdat zo ook de skills getraind gaan worden!

07/09/2013, 08:48
#10

meijd offline

Posts: 192
Reeks: 2.1

Wat mij betreft mogen beide suggesties ("max op trainen" en wijziging van "invloed van renners en kapitaal op meest waardevolle ploeg";) uitgewerkt en ingevoerd worden.

Pagina 1 van 1 : 1