Welkom bij Tour-Challenge!

Aantal ploegen : 504, Managers online : 1

Forum - Handelskosten

Categorieën > Ideeën/Suggesties > Handelskosten
Pagina 1 van 2 : 12>
28/07/2013, 20:01
#1

Onbekend team offline

Posts: 454
Reeks: -INF.1

Ik vind het % dat je moet afgeven bij een verkoop veel te hoog. Is zie er twee oplossing voor:

1. Afschaffen, of terug brengen naar max 5%

2. De vorige eigenaren krijgen een percentage van die handelskosten, bijv: Renner A rijd 2 jaar bij ploeg A , 3 jaar bij ploeg C. Dan krijgt ploeg a 6% van de handelskosten en ploeg B 9%.

Zo zorg je ervoor dat je nog wat reden hebt om renners te verkopen. Want het percentage is nou eenmaal veel te hoog!

29/07/2013, 21:28
#2

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.6

Handelskosten zijn er volgens mij om teams geen doorverkoop station te laten zijn, omdat dat nu redelijk moeilijk is. Ik vind het goed zoals het is.

29/07/2013, 21:48
#3

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 5.9

Ik ben voorstander v efficiente markt dus zonder handelskosten. Voegen niets toe.

29/07/2013, 22:05
#4

Tuinkabouter offline

Posts: 881
Reeks: 6.11

Ik ben tegen, het is goed zoals het nu is.

30/07/2013, 08:12
#5

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 5.9

Als argument heb ik wel eens gelezen dat handelskosten daytrading moeten voorkomen. Er isechter niets mis met daytrading. Er zijn genoeg actieve spelers en er is de mogelijkheid van een minimum prijs om misstanden te voorkomen.

30/07/2013, 08:23
#6

Tuinkabouter offline

Posts: 881
Reeks: 6.11

Daytrading maak ik veelvuldig gebruik van, ondanks de handelskosten. Alleen zit er meestal ongeveer 2 weken tussen. Het kan dus wel degelijk. Wel of geen handelskosten...

30/07/2013, 11:35
#7

Onbekend team offline

Posts: 454
Reeks: -INF.1

Maar toch, Wanneer iemand voor 8 miljoen iemand verkoopt, dan ben je ruim een miljoen kwijt aan handelskosten, ik vind het een vertekend beeld geven. En daarnaast is het zo dat de handelskosten verdwijnen uit het spel, want het gaat naar niemand toe...

30/07/2013, 11:39
#8

bjell offline

Posts: 561
Reeks: 1.1

Ik heb er niets op tegen,ik zou gaan willen dat dit spel zo echt mogelijk begingt te worden.En in het echte wielrenner blijft er ook een deel aan een manager zen handjes plakken.

30/07/2013, 14:11
#9

Onbekend team offline

Posts: 454
Reeks: -INF.1

@Bjell, in het echt vertrekken er ook geen renners voor bedragen dat hier worden betaald voor renners hoor, dus als je het dan over realisme hebt, dan moeten er ergens anders ook dingen veranderen!

30/07/2013, 15:45
#10

WCDD offline

Posts: 257
Reeks: 1.1

Ik ben ook aanhanger van een systeem waar een deel van de handelskosten naar de vorige eigenaars gaan, om de handelskosten niet helemaal verloren te laten gaan en om training verder te bevorderen.

Het systeem zoals ik het zie, zou werken dat afhankelijk van de duur dat een renner bij een ploeg zat, die ploeg verhoudingsgewijs zoveel van de handelskost krijgt. Dit zal het trainen van renners stimuleren, aangezien je veel renners opgeleid heb doorheen de tijd je leuke inkomsten kan krijgen op langere termijn, zelfs na verkoop.

Bv: Barbaren heeft Allesandro Jelgersma (http://www.tour-challenge.nl/cyclists/cyclist?id=94175) getraind van zijn 23e tot zijn 27e en dan verkocht aan WCDD.
Stel WCDD verkoopt Alessandro op zijn 29e voor 10M, dan zijn er 1,5M handelskosten. Dan zou bv Barbaren de helft van de handelskosten kunnen krijgen, 750k wat nog aanzienlijk is.
Stel de volgende eigenaar verkoopt Allessandro op zijn 32e tegen 8M, de handelskosten zijn 1,2M. Hiervan is de helft opnieuw voor de ex-eigenaars. Van die 600k, zou 400k naar Barbaren gaan en 200k naar WCDD.

Ik vind dat dit een nuttige invulling van de handelskosten kan zijn, het is een leuke extra voor ploegen die in het verleden goede renners opgeleid hebt (ik vermoed dat dit vooral snoecksisters nog rijker kan maken ;) )

30/07/2013, 15:46
#11

WCDD offline

Posts: 257
Reeks: 1.1

PS dit heeft ook helemaal geen invloed voor daytraders, aangezien een renner maar 2 weken hebben een te verwaarlozen hoeveelheid gaat zijn tov de opleiders

30/07/2013, 16:35
#12

crombates offline

Posts: 195
Reeks: 6.9

@WCDD: een voorstel waar ik me helemaal in kan vinden!

30/07/2013, 16:56
#13

Onbekend team offline

Posts: 454
Reeks: -INF.1

@WCDD

Jij legt het punt misschien even duidelijker uit. Maar zoals als jij het uitlegt, zo zie ik het systeem helemaal voor me!

30/07/2013, 18:01
#14

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 5.9

Wat mij betreft een beter systeem dan het huidige omdat er geen geld verdampt.

30/07/2013, 18:04
#15

Tuinkabouter offline

Posts: 881
Reeks: 6.11

Ik vind van niet. Doordat er geld verdampt, stijgen de prijzen niet absurd. Dat maakt erg aantrekkelijk om alle renners van de transferlijst te kopen om daarna met een superwinst te verkopen. Het gevolg: Meer teams met buitensporig veel renners, te veel vraag en te weinig aanbod.

30/07/2013, 18:09
#16

Onbekend team offline

Posts: 454
Reeks: -INF.1

@Tuinkabouter!

Dat is een kwestie van een max op het team zetten, bijvoorbeeld, max 30 renners in je team.. meer mag niet. Dan voorkom je dat!

30/07/2013, 18:21
#17

WCDD offline

Posts: 257
Reeks: 1.1

Sorry Mark, mijn idee is idd een uitgewerkte versie van wat je eerder zei. Ik had het topic niet grondig doorgelezen.

En TK, veel succes om de hele TL met winst door te verkopen, ben benieuwd ;)

30/07/2013, 18:54
#18

Tuinkabouter offline

Posts: 881
Reeks: 6.11

Haha bij wijze van spreken ;) Max 30 ben ik ook geen voorstander van. Dan kan je niet eens normaal een jeugd klaarstomen + een rondeteam + wisselende renners in het voorjaar.

Het gevolg gaat wel zijn dat het aanbod minder wordt (ook qua niveau van de renners) en de vraag groter. Het is de vraag of je dat moet willen ;)

30/07/2013, 21:37
#19

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Ik zie wel iets in het idee dat WC1D uitwerkte, al ben ik ook niet tegen het wegvloeien van een deel van het geld, als de training die aan de transfer vooraf ging beperkt was.
Er worden hier heel hoge bedragen gegeven voor 23-jarigen die recht uit het jeugdcentrum komen: hier zijn er maar 2 categorie├źn van training: 2 seizoenen of 3 seizoenen, los van de kwaliteit van de renner. Wie een renner dus onmiddellijk verkoopt, krijgt hiervoor wat mij betreft een vast bedrag (afhankelijk van 2 of 3 seizoenen), dat niet afhangt van wat er geboden werd. De tijd in het jeugdcentrum telt verder niet mee als tijd in een team. (Bedoeling: stimuleer teams om iets met hun renners te doen ipv voor het gemakkelijke geld te gaan: 2 seizoenen jeugdcentrum en direct duur verkopen. Dit mag voor mij, maar daar moet niet nog eens een handelskostenbonus bovenop.

Verder mag het percentage dat een team op een doorverkochte renner krijgt ook afhangen van de trainingsintensiteit: gaf dat team een hulptrainer, dan krijgt het ook een groter deel van de handelskosten.
Dit niet ten koste van andere gewezen eigenaren: ik zou niet zomaar de helft van de handelskosten herverdelen: ik zou dat laten afhangen van de geschiedenis van een renner: bij oudere renners mag een groter deel van de handelskosten uitgedeeld worden: dit geeft een betere waardering voor de training die een renner kreeg, en verhoudingsgewijs wordt er op oudere renners minder geboden, en dus zijn de handelskosten ook lager.

Belangrijkste nadeel hier: het vraagt een uitgebreide database van elke renner, en in afwachting van het opbouwen van een dergelijke database, moet er wel een overgangsperiode zijn.

30/07/2013, 22:08
#20

Tuinkabouter offline

Posts: 881
Reeks: 6.11

Ik sta niet vaak achter idee├źn van Mathspurt, maar deze vind ik een hele goede. Iets voor de langere termijn, maar wat wel waarde toevoegd.

Pagina 1 van 2 : 12>