Welkom bij Tour-Challenge!

Aantal ploegen : 622, Managers online : 0

Forum - cheaten?

Categorieën > Overig > cheaten?
Pagina 2 van 2 : <12
11/08/2015, 11:11
#21

BENNY107 offline

Posts: 290
Reeks: 2.1

Beste Zwimmer het is zoals WCDD het heeft gezegd er was een vraag om deze renner met een bod dat ik zeker niet kon weigeren temeer omdat ik op zoek ben naar een goede sprinter enof klimmer. ..voor u zou ik dat ook gedaan hebben bied maar en we zullen zien grtrjs

12/08/2015, 22:45
#22

zwimmer offline

Posts: 756
Reeks: 3.1

Tsja, als die grote teams met hun massa bankrekening niet constant alle goede renners weg kaapte viel er geld te verdienen...

Ben van mening dat er eens een reset zou moeten komen, want sommige teams teren te lang op de behaalde winsten in het verleden met handelen.

13/08/2015, 08:00
#23

bjell offline

Posts: 566
Reeks: 1.1

Geduld hebben e zwimmer, volgens mij sta jij je ook bovenaan de waardevolste ploegen. Verkoop want en je kunt je eigen ploeg verbeteren.
Ik ben ook jaloers, ma ni zeggen e ;)

13/08/2015, 09:34
#24

zwimmer offline

Posts: 756
Reeks: 3.1

Kwantiteit.. niemand die wat koopt. met regelmaat staat de halve ploeg voor ene prikkie te koop..maar iedereen wil voor een duppie op de eerste rij zitten...

13/08/2015, 13:26
#25

meijd offline

Posts: 192
Reeks: 2.1

Wat jij "voor een prikkie" noemt, vinden de meeste managers. Way to much....

En wat "kan er geld verdient worden" betreft. Dit spel is bedoeld om de wielersport na te bootsen, niet om rijk te worden.

13/08/2015, 13:56
#26

WCDD offline

Posts: 257
Reeks: 1.1

Teren op kwaliteit is toch moeilijk ... alle renners van oorspronkelijke generaties zijn al lang weg door pensioen.

De bankrekening helpt wel, maar in Eerste klasse verdien je veel minder prijzengeld / sponsorgeld dan in lagere divisies door de hoge concurrentie dus dit zou ook grotere wisselingen moeten aanmoedigen. Volgens mij is dit ook zo, want van de oorspronkelijke eerste klassers zijn er maar 2 over denk ik.

Qua bankrekening sta ik trouwens pas 10e, en Math Rocks staat niet eens in de top-10 ;)

Waardevolste ploegen
1: snoecksisters
2: belgian cycling
3: kvc deinze
4: Barbaren
5: cyclingteam deinze
6: The Skyline
7: kfco burst
8: WTC Maas-Waal
9: Berkhout
10: WC1D

13/08/2015, 23:45
#27

zwimmer offline

Posts: 756
Reeks: 3.1

raar rijtje! zeker als je kijkt naar wat men nu heeft rondrijden..

14/08/2015, 13:59
#28

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Flip Simmerman heeft voor een renner met 2 trainingsjaren een slechte conditie. Dit zou voor mij betekenen dat ik conditie moet gaan overtrainen. Daarom heb ik niet geboden op Flip.

14/08/2015, 14:04
#29

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Bij waardevolste ploegen telt ook de bankrekening mee.

15/08/2015, 20:24
#30

zwimmer offline

Posts: 756
Reeks: 3.1

lijkt me sterk, want mijn geld zit in de renners...
En als ik dat lijstje zie, zouden andere ploegen dus een stuk hoger moeten komen te staan.

15/08/2015, 20:43
#31

Chippo offline

Posts: 259
Reeks: 6.8

Bij waardevolste ploegen telt volgens mij alleen de bankrekening mee.
Bij ranglijst zie je o.a. wie er het meeste geld in zijn renners heeft zitten.

15/08/2015, 23:13
#32

carlaa offline

Posts: 188
Reeks: 2.1

Ik ben blij dat ik eens bovenaan een lijstje sta..:)

16/08/2015, 15:54
#33

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

De status van mijn bankrekening is op zich niet slecht, maar waarschijnlijk nauwelijks beter dan bij de meeste teams van de hoogste niveau's.
Ik heb inderdaad ooit veel geld verdiend aan transfers, en heb dat (zoals de meeste teams) geïnvesteerd in renners. Sinds de enige input van renners in het spel uit de jeugdcentra komt, moet ik echter zuinig zijn op mij eigen toppers, en resten er verder vooral renners die nauwelijks beter zijn dan die van andere teams. Gevolg is dat de transfermarkt ingestort is (wie is er zo gek om veel geld te geven aan renners waarvan er 12 in een dozijn zijn?): enkel beginnende teams die in opbouw zijn kunnen hun team versterken met deze middelmatige renners, en zo zijn er helaas veel te weinig de laatste tijd.
Gevolg is dat ik ofwel heel zorgvuldig zou moeten proberen mijn renners te slijten aan een optimale prijs die iemand nog wil betalen (maar dat is te tijdrovend voor mij), ofwel mij gekochte renners een na een op pensioen gaan.

Kortom: alle geld uit de gouden jaren is weg door superaankopen en teloorgegane middelmaat, die intussen op pensioen zijn.
Blijft nu enkel spaarzaam zijn om heel gerichte aankopen te kunnen doen (inderdaad voor astronomische bedragen, maar dat doe ik niet elk seizoen), en vooral zelf mijn renners kweken in het jeugdcentrum.

Nivellering in de renners, nivellering in de wedstrijden, en nivellering in de financiën. Ik kan enkel vaststellen dat in de loop der jaren vooral de teams met een duidelijke strategie overeind gebleven zijn, en draait het spel toch om.

Een kleine korrel zout bij de rangschikking van de meest waardevolle teams: daar zijn er ook bij die gestopt zijn, en die net voor ze ermee stopten hun volledig rennersbestand verkocht hebben. De barbaren bv. hebben dat mondjesmaat gedaan, in stijgende orde van waarde, om zo zoveel mogelijk geld te vangen voor de renners.

07/10/2015, 11:29
#34

WCDD offline

Posts: 257
Reeks: 1.1

Lars heeft vorige week 20 punten opgeleverd in de laatste tijdrit, dit zijn misschien de 20 punten die ik nog nodig had om opnieuw eerste te worden (aangezien Mathrocks met de gele trui nog 60 punten dichter gaat komen).

Al bij al denk ik dat de investering het dus al waard was =)

08/10/2015, 01:32
#35

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Die gele trui: dat is waar het mij om te doen is: binnen 5 jaar weet niemand hoe sterk de gele trui was, en welk het aandeel van team Sky was, maar weet iedereen dat Chris Froome zijn tweede gele trui won. Alle beetjes helpen hierbij: de ploegentijdrit kan een verschil maken.
Als je ziet dat de tweede t.e.m. de 5e na 9 wedstrijden op maximum 25 punten staan, dan telt ieder punt.

03/12/2016, 14:36
#36

Canard-i offline

Posts: 925
Reeks: 2.1

er staan nu twee renners op... eigenlijk niet zo kwaliteitsvol en al vrij oud.

2x bod van 3M (Sandermania > Turbo)

Lijkt me toch ook wel verdacht.

06/12/2016, 20:30
#37

Canard-i offline

Posts: 925
Reeks: 2.1

ik veronderstel dat het goedgezet wordt, zie ik aan de TL.

En anders is het heeeel bizar :)

Pagina 2 van 2 : <12