Welkom bij Tour-Challenge!

Aantal ploegen : 622, Managers online : 0

Forum - Omterduurst?

Categorieën > Overig > Omterduurst?
Pagina 1 van 1 : 1
06/03/2013, 09:43
#1

crombates offline

Posts: 195
Reeks: 6.7

Op de huidige transferlijst staan wel belachelijk veel goeie renners voor een veel te hoge prijs.
Maken jullie er soms een wedstrijdje van om zoveel mogelijk renners aan te bieden en er zo weinig mogelijk van te verkopen?

06/03/2013, 11:15
#2

WCDD offline

Posts: 257
Reeks: 1.1

Ik ben het beu om renners aan minstens 10x de waarde te moeten aankopen, en ze dan als ze getraind zijn en stukker beter aan 2x de waarde te moeten verkopen omdat ze maar 5 seizoenen ofzo zouden meegaan.
Daarenboven zijn het renners die ik niet kwijt wil, behalve als iemand die prijs wilt bepalen.
Maar ik denk dat het grootste probleem het scheefgroeien tussen de prijzen van talenten / oudere renners die getraind zijn is.

06/03/2013, 12:22
#3

SKY offline

Posts: 257
Reeks: 6.4

Ik ben het eens met de mening van WCDD. Het optrainen van renners (over verschillende seizoenen) wordt te weinig gewaardeerd. Ik vind dat vooral de prijzen voor 23-jarige te hoog liggen.

Een 30-jarige met 500k waarde zou ettelijke keren meer waard moeten zijn dan een 23-jarige van 100k.

Daarentegen vind ik het wel normaal dat er veel geld wordt betaald voor een 23-jarige die met 200k waarde uit de jeugd wordt gehaald. Deze kan dan cht een topper worden. Maar voor de modale 23-jarige wordt teveel geld betaald.

06/03/2013, 15:39
#4

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Het is bijna in het systeem in het spel: managers die zo veel mogelijk 23-jarige renners proberen verkopen (liefst na slechts 2 seizoenen jeugdcentrum: zo kan je meer 23-jarigen promoveren), en die daarna met dat geld willen betere renners kopen die direct inzetbaar zijn. Deze renners mogen dan vooral niet meer kosten.

Ik vind het overigens onzin dat een 23-jarige langer meegaat dan een 28-jarige: die 23-jarige moet doorgaans nog 5 seizoenen getraind worden voor hij een echte meerwaarde is: het aantal bruikbare seizoenen is dus hetzelfde (in de hogere reeksen toch).

Voor mij dezelfde redenering als WC1D: ik heb lang renners gekocht aan ongeveer 5-voud waarde: ik verkocht ze dan ook verder voor het 5-voud van hun (hogere) waarde. Nu betaal ik meer in aankoop, en verkoop ik ook verder in dezelfde verhoudingen.

Wat mij betreft heeft iedereen de keuze: ofwel train je je renners zelf (en hoef je niemand te kopen), ofwel koop je renners, en dan betaal je ook de gevraagde prijzen. Waarom zeuren? Als een renner te veel kost, dan blijf ik er gewoon af.

Voor mij is er maar n grens: wees eerlijk in je reclame: vraag voor een renner wat je wil, maar lok geen kopers met kwaliteiten die een renner niet heeft.

06/03/2013, 18:14
#5

Canard-i offline

Posts: 925
Reeks: 2.1

Ze stonden er anders 3 dagen geleden goedkoper op :D

06/03/2013, 19:54
#6

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Zie de reclame: wie denkt dat de renners wel in prijs zullen zakken als ze niet gekocht worden, die heeft het mis: of ze blijven waar ze zijn, of ze worden verkocht, maar ze worden niet goedkoper: ze worden beter, en dus ook duurder.

Wie nu niet verkocht geraakt, raak waarschijnlijk niet meer verkocht dit seizoen, want de tour begint. Omgekeerd moet wie nu niet koopt deze ronde rijden met de renners die hij heeft0 Volgend seizoen nog eens proberen? OK, maar dan kan je de renner in kwestie een seizoen minder gebruiken, en zijn prijs zal niet zakken.

07/03/2013, 10:00
#7

crombates offline

Posts: 195
Reeks: 6.7

Dat is natuurlijk jullie goed recht om ze zo duur te proberen verkopen (en te proberen de markt te verstoren), maar zolang er nog even goede of betere renners worden aangeboden voor lagere prijzen denk ik niet dat jullie veel succes gaan hebben.
Nu, het is niet dat het mij zo enorm stoort, ik heb mijn dure aankoop al gedaan dit seizoen en volg enkel nog de TL voor eventuele koopjes, maar ik vond het wel opvallend dat jullie plots allemaal dezelfde soort renners voor hoge prijzen aanboden ;)

07/03/2013, 14:08
#8

hendrik offline

Posts: 43
Reeks: 6.14

The prize is what a fool pays for it.

07/03/2013, 20:32
#9

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

De markt verstoren...

Het hangt er natuurlijk vanaf welke je prioriteiten zijn bij het uitkiezen van renners: moeten ze op enkele skills uitschieters hebben, of moeten ze op alle skills een redelijk niveau halen?

Ik denk dat wij aanbieden wie we eventueel kunnen missen, wie we hebben, en voor het type renners dat wij als een meerwaarde beschouwen om in een team te halen voor een ronde vragen we een stevige prijs.
Als andere renners op de markt aan je wensen voldoen, dan kan je zeker goedkoper aan je trekken komen, maar we zijn niet gek: het heeft geen enkele zin om meer te vragen dan anderen als er geen meerwaarde is: daarvoor spelen we het spel al iets te lang...

07/03/2013, 21:36
#10

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Even opmerken dat Sagar Franse de laatste renner op de transferlijst is die de komende Tour zal rijden: wie zich nog voor de tour wil versterken zal dit moeten doen met wie er nu al op de transferlijst staat...

Jammer, ik had nog graag in extremis een oude topsprinter gekocht zoals vorig seizoen...

14/04/2013, 15:51
#11

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Het is weer raak, waard een kwartje en verkoop voor een knaak!

14/04/2013, 17:02
#12

Tuinkabouter offline

Posts: 881
Reeks: 6.11

Mooie slogan ;)

Pagina 1 van 1 : 1