Welkom bij Tour-Challenge!

Aantal ploegen : 622, Managers online : 0

Forum - Inactieve managers...

Categorieën > Overig > Inactieve managers...
Pagina 1 van 1 : 1
20/05/2012, 18:55

crombates offline

Posts: 195
Reeks: 6.7

Met de reset van de tijdrittactiek vallen een groot aantal teams al meteen door de mand oa in reeks 5. In mijn reeks zijn we nog met 3, in een andere, ik dacht 5.5, rijdt lamperti alleen. Is het geen idee om eens een opkuis te doen van inactieve teams?

20/05/2012, 20:08
#2

Canard-i offline

Posts: 925
Reeks: 2.1

Vraag is of ze een wedstrijdtaktiek ingesteld hebben.
Velen zullen dit standaard wel gedaan hebben, doch hun tijdrittaktiek zijn ze vergeten.

Al schat ik dat toch minstens 75-80% effectief inactief zal zijn van de huidige ploegen die de TT niet gereden hebben.

20/05/2012, 20:12
#3

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

De opkuis mag pas gebeuren in de lage reeksen: anders moeten de nieuwkomers debuteren in een te sterke reeks.
Laat de inactieven eerst maar wegzakken tot niveau 6, en ze kunnen dan opgekuist worden.

Om een voorbeeld te geven: Mortis in onze reeks is al zeker 3 seizoenen niet actief, maar toch is hij vorig seizoen gepromoveerd. Nu is z'n team gereset voor de ronde, en nu kan hij terugzakken tot niveau 6.
Als hij nu uit de wedstrijd genomen wordt, moet er een beginneling debuteren in onze reeks: dan kan hij meteen 5 seizoenen degraderen zonder ook maar iets te verdienen.

20/05/2012, 20:27
#4

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Aha, ik miste al een aantal renners in de uitslag in reeks 1, maar dat is dus de ploeg van Mortis!

20/05/2012, 21:35
#5

crombates offline

Posts: 195
Reeks: 6.7

"Als hij nu uit de wedstrijd genomen wordt, moet er een beginneling debuteren in onze reeks"
-> Euhm, waarom zou je een beginneling in reeks 1 steken? Dat is inderdaad zinloos.
Wat ik bedoel is dat er dan gewoon tijdelijk meer ploegen promoveren uit de reeksen er net onder bvb...
In die reeks 5 met 9 inactieve ploegen (of toch zonder tijdrittactiek) duurt het nu nog minstens 3 seizoenen voor al die ploegen gezakt zijn...
Als je in zo'n reeks terechtkomt is de fun er al snel af en krijg je uiteindelijk alsmaar meer inactieve managers...
Dus: elke ronde tactieken resetten + automatisch degraderen van elke ploeg die een hele ronde niet heeft ingelogd. Vrijgekomen plaatsen kunnen dan opgevuld worden door de tweedes van de reeks er net onder...

20/05/2012, 21:47
#6

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Wanneer je in een vakantieperiode tactieken gaat resetten, moet je ook een soort van vakantievervangingsfunctie regelen.

20/05/2012, 21:49
#7

crombates offline

Posts: 195
Reeks: 6.7

Als tijdrittactieken gereset worden bij begin van het seizoen (dus voor het voorjaar), is er me dunkt nog genoeg tijd om een tijdrittactiek in te stellen tegen de start van de grote ronde. (of nemen jullie altijd 4 weken vakantie ;) )

20/05/2012, 21:50
#8

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Een collega van mij is nu vijf weken met verlof, maar zo'n feest is het natuurlijk niet voor iedereen ;-)

20/05/2012, 22:47
#9

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Ik ben persoonlijk ook geen liefhebber van reeksen aanvullen met extra promoties: hoe kan een team nog rustig een geleidelijke groei plannen als het team plots toch nog kan promoveren omdat er het niveau daarboven te veel inactieve teams hebt?
Dan krijg je hetzelfde probleem als met beginners, alleen iets minder uitgesproken.

Een team dat derde eindigt is doorgaans niet klaar voor promotie. Dat toch doen promoveren is geen cadeau...

21/05/2012, 10:04
#10

meijd offline

Posts: 192
Reeks: 2.1

Dat is zeker geen kado. Ook omdat een jaartje extra in een lagere klasse ook extra inkomsten betekent!

21/05/2012, 19:41
#11

Canard-i offline

Posts: 925
Reeks: 2.1

Idd... als ik wekelijks 350k vang per wedstrijd, dan wil ik gerust nog 5 seizoenen in 6e blijven :D

21/05/2012, 20:05
#12

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Als je dat geld investeert in renners, dan ga je geen 5 seizoenen in je reeks blijven, en dat is maar goed ook: wie over de rest heen walst is klaar voor een niveau hoger.
Wie echter duidelijk minder is dan 2 of 3 andere teams, is echter nog niet klaar voor promotie, en kan het seizoen erna misschien wel hoger eindigen: dan is het team wel rijp voor promotie. Vroegtijdige promoties verstoren het evenwicht.

22/05/2012, 17:18
#13

Johnny Q. Kuch offline

Posts: 501
Reeks: 6.21

Ik geef Mathspurt gelijk.

Dit is misschien niet het beste systeem om inactieve ploegen eruit te halen. Maar het is wel al een serieuze verbetering t.o.v. vroeger. Daarom zitten er in veel reeksen nog inactieve ploegen. Dit zal nu echter snel verbeteren.

Als je nu met weinig tegenstand rijdt, profiteer ervan. Eens in de 4de reeks mag je dat vergeten. Ik zou blij zijn als ik een jaar zo zou kunnen rijden, veel geld pakken. Zo kan je je beter voorbereiden op het volgende seizoen.

Maar het was dus dringend tijd dat de inactieve ploegen er tussenuit gingen. Die paar managers die hun tijdrittactiek niet hebben ingevuld, je hebt er dus 4 weken niet naar gekeken? Leg die schuld dan niet bij het spel en Woooter heeft voor een mooie oplossing voor jullie gezorgd.

10/06/2012, 14:44
#14

Canard-i offline

Posts: 925
Reeks: 2.1

zucht... alweer enige team dat de tijdrit rijdt...

dus ik concludeer dat niemand in mijn reeks er echt actief mee bezig is...

jammer van de aantrekkelijke renners die zo onbeschikbaar zijn ook.

Zou eig wel eens willen weten hoeveel echt actieve spelers er zijn in dit spel.

10/06/2012, 15:56
#15

Johnny Q. Kuch offline

Posts: 501
Reeks: 6.21

Als je naar het forum kijkt, weinig. Ik denk dat onder reeks 4, zowat alle reeksen grotendeels inactief zijn (meer dan 6 teams per reeks inactief). Er zullen wel uitzonderingen bij zijn, maar dan zijn er reeksen zoals de jouwe om dat te compenseren.

Dit komt doordat er tot dit seizoen weinig gebeurde om die inactieve ploegen eruit te filteren. De situatie zal nu wel seizoen op seizoen verbeteren.

Niet getreurd, je zult snel promoveren naar een reeks waar meer tegenstand is. Eigenlijk is het een voordeel, jullie kunnen nu ongelofelijk veel geld verdienen iedere zondag. Dat hebben de meeste van jullie voorgangers niet kunnen doen.

10/06/2012, 19:49
#16

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Ik denk wel niet dat het forum de enige activiteitsmeter is: de meerderheid van de actieve teams zijn redelijk actief, en dus niet betrokken op het forum.

10/06/2012, 19:54
#17

SKY offline

Posts: 257
Reeks: 6.4

actief * actief = inactief?

10/06/2012, 22:26
#18

Onbekend team offline

Posts: 269
Reeks: -INF.1

Instellen van je ploeg + op forum = zeer actief
Instellen van je ploeg + niet op forum = redelijk actief
Niet instellen van ploeg = niet actief of zeer weinig actief.

Pagina 1 van 1 : 1